PROJENİN ADI: DİLİMDE KARDEŞLİK VAR
PROJE UYGULAYICILARI
Moritanya Türkiye Maarif Okulları Kız Lisesi
İstanbul Tenzile Erdoğan Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi
PROJE EKİBİ
Proje Koordinatörü:Zübeyda Güneri (Moritanya Maarif Okulları Kız Lisesi Müdürü)
Sorumlu ve Yöneticileri:
Songül İlanlı (Tenzile Erdoğan Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdür Yardımcısı)
Nazlı Yasemin Saruhan ((Moritanya Maarif Okulları Kız Lisesi Müdür Yardımcısı)
Kezban Yaya (Tenzile Erdoğan Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Arapça Öğretmeni)
Fatma Kalay (Tenzile Erdoğan Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Arapça Öğretmeni)
Saime Demirel (Moritanya Maarif Okulları Kız Lisesi Türkçe Öğretmeni)
Mohammed Ibrahim (Moritanya Maarif Okulları Kız Lisesi Arapça Öğretmeni)
Öğrenci Ekibi:
Moritanya Maarif Okulları Kız Lisesi 25 öğrenci
Tenzile Erdoğan Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi 77 öğrenci
Her bir Moritanyalı öğrenci 3 Türk öğrenci ile eşleştirilir.
PROJE MEKANI
Moritanya Türkiye Maarif Okulları Kız Lisesi
İstanbul Türkiye Tenzile Erdoğan Kız İmam Hatip Lisesi
PROJE SÜRESİ
Proje süresi 2 yıldır. Süre bitiminde taraflar gerekli gördüğü takdirde süreyi uzatabilir.
2018-2019 ve 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı
PROJENİN TANIMI:
Moritanya, M.Ö. 300 yılından beri değişik medeniyetlere ev sahibi olmuş, Gana İmparatorluğuna başkentlik yapmıştır. Doğal güzelliği, kültürel dokusu, camileri, hamamlarının yanı sıra çok fazla etnik kimliğe ev sahipliği yapan ülkemiz tarihi kültürel yapısıyla beraber cesitli kulturleri içinde barındırır.
Okullarda eğitim-öğretim sürecinde öğrencilerimizin başarılarını arttırmanın yanı sıra diğer ülkelerin tarihini, kültürünü ve değerlerini bilen, kendisini ve ülkesini tanıdığı gibi, dünyayı tanıyan ve daha geniş bir pencereden bakabilen, çevresine ve dünyaya örnek teşkil edecek bireyler yetiştirmek eğitimin en temel unsurlarından biridir. Bu amaçla okulumuzda öğrencilerimizin sosyal-kültürel-duygusal donanımlarını ve farkındalıklarını arttırmak amacıyla pek çok proje ve faaliyet yürütülmektedir.
Kardeşlik ve kültürel paylaşımda en temel konu dil engelini aşmaktır. Bu nedenle, projemizin adını "Dilimde Kardeşlik Var, İlimde Kardeşlik Var" seçerek, öncelikle bu konuya verdiğimiz ehemmiyeti ön plana çıkarmak istedik. Öğrencilerimizin dil gelişimlerine de katkıda bulunacak şekilde paylaşımlarda bulunabilecekleri bir proje tasarladık. Bu projeyle amacımız sınırları aşarak "kardeş okullar" oluşturmak, öğrenciler arasında bilgi, değer, kültür paylaşımını zenginleştirmek; okullar arası işbirliği ve desteği artırarak eğitim öğretim sürecine katkı sağlamaktır.
PROJENIN GEREKÇELERİ
Moritanya'nın ve Türkiye'nin sahip olduğu tarihi, doğal ve kültürel zenginliklerin tanıtılması düşüncesi.
Eğitim ve öğretim çalışmalarında akademik başarının yanı sıra dil ve sosyal becerilerin gelişmesini sağlayarak, diğer ülkelerin tarihini, kültürünü ve değerlerini bilen, farklılıklara açık, önyargısız ve daha geniş bir çerçeveden dünyaya bakabilen bireyler yetiştirilmesi gerektiğine duyulan inanç.
Türkiye ile genel olarak Afrika ve özel olarak da Moritanya arasında gelişmekte olan ilişkilere eğitim alanında katkı sağlamak.
Ulaşım ve iletişimde mevcut teknolojilerin sağladığı imkanlarla dünyada sınırlar neredeyse ortadan kalkmıştır. Bu projeyle geleceğimiz olan gençleri kendi sınırları ötesine taşıyıp, yeni kültürlerle tanıştırmak suretiyle, onları birbirlerine yaklaştırrmayı hedefliyoruz. Tanımak ve bilmek daha ileri çalışma ve işbirliklerinin başlangıcı olacaktır.
PROJENİN AMACI:
Yerelden başlayarak kardeş okul anlayışını ülkeler arası boyuta taşımak; farklı kültür ve eğitim anlayışı içerisinde faaliyet gösteren okulları kardeşlik temasında bir araya getirerek işbirliği ve desteği arttırmak.
Yeni bir kültürle tanışmanın beraberinde getirdigi " kültür şoku,dil sorunu,ön yargı ve ayrımcalık,sosyal ve kisisel uyum" gibi temel sorunsalları minimize etmek.
Birbirini hiç tanımayan ögrenciler arasında ortak ve evrensel değerleri ön plana çıkartmak suretiyle, birbiriyle her şeyini paylaşacak bir kardeşlik bağı kurmalarını saglamak
Proje etkinlikleriyle bilgi, deneyim, kültür ve değer paylaşımını sağlamak.
Değişik kültür ve eğitim anlayışı içerisinde faaliyet gösteren okulları bir araya getirerek; ortak bir tema üzerinde işbirliği ve diyaloğu arttırmak.
Öğrenciler arasında sevgi, saygı, sosyal sorumluluk, yardımlaşma ve dayanışma duygularını geliştirerek üretkenliklerini ve kendine güvenlerini artırmak
Ülkenin kültürel zenginliklerini karşılıklı etkileşimlerle tanıtmak.
Üretken ve paylaşan dinamik okullar anlayışını geliştirmek.
PROJENİN AŞAMALARI
Bu proje şu aşamalardan oluşmaktadır:
· Türkiye –Moritanya'daki iki okulun kardeş okullar olarak eşleştirilmesi
· Proje Ekiplerinin Oluşturulması
· Proje Etkinlikleri Programı ve Takviminin Oluşturulması
· Projenin Yürütülmesi
· Proje Sunum ve Sonuç Raporunun hazırlanması
YENİLİKÇİ VE ÖZGÜN YÖNLERİ
Proje etkinlikleriyle bilgi, deneyim, kültür ve değer paylaşımını sağlamak suretiyle öğrencilerimizin bilgi ve becerilerini geliştirmek, kendilerine olan güvenlerini artırmak, insan ilişkilerini ve bakış açılarını geliştirmek.
Değişik kültür ve eğitim anlayışı içerisinde faaliyet gösteren okulları bir araya getirerek; ortak bir tema üzerinde işbirliği ve diyaloğu arttırmak.
Kültürel zenginliklerimizi karşılıklı etkileşimlerle tanıtmak.
Üretken ve paylaşan dinamik okullar anlayışını geliştirmek
Öğrencilerin dil ve sosyal becerilerini geliştirirken, kendilerini ve diğer ülkeden yaşayan arkadaşlarını ve kültürlerini tanımaları ve bunu yaparken teknolojiyi kendi yenilikçi ve üretici becerileri ile desteklemeleri
PROJENİN KAPSAMI
Moritanya ve Türkiye'de programa katılan öğrenci, öğretmen, okul yöneticileri ve veliler
Sunu, konferans, internet, tv yolu ile diğer okul öğrenci, öğretmen, veli ve halka ulaşılabilir.
Projenin uygulanması ve tamamlanması ile bölgede, diğer ülkelerde bulunan okullara da bir örnek çalışma teşkil edebilir ve Türkiye'nin çeşitli illerindeki farklı okullarla, farklı ülkelerde bulunan maarif okulları arasında yürütülecek benzer çalışmaların örneğini oluşturabilir.
PROJE SÜRECİ
Proje Ekibinin Oluşturulması
Proje Ekibi Tarafından Proje Materyallerinin Hazırlanması
Proje Yönergesinin Okullara Gönderilmesi
Projenin Okullarda Uygulanması
Projenin Değerlendirilmesi ve Raporlaştırılması
Proje Sonunda Orijinal Etkinliklerden Kitap Oluşturulması
FAALİYETLERİN TANITIMI
Moritanyalı her bir öğrenci 3 Türk öğrenci ile eşleştirilir.
Ayın konusu çerçevesinde öğrenciler Türkçe ve Arapça olarak minimum 500 kelimeden oluşan yazılı metinler hazırlar. Fotoğraf ve video sunumlar hazırlarlar.
Her öğrenci önce hazırladığı metni eşinin cep telefonuna gönderir.
Ders sırasında sesli/ görüntülü bağlantı kurulur ve öğrenciler sunumlarını sesli/görüntülü olarak da sınıfta paylaşırlar
Öğrencilerin hazırladığı metinler ve görsellerden seçilenlerden okulda bir duvar gazetesi hazırlanarak "D/İLİMDE KARDEŞLİK VAR" panosu olarak sergilenir
Öğrencilerin hazırladığı metin ve görsellerden seçkiler internet sayfasında (sosyal medyada) yayınlanır.
Birinci yılın sonunda, Moritanyalı ekip Türkiye'yi ziyaret eder. İkinci yılın sonunda Türk ekip Moritanya'yı ziyaret eder. Bu ziyaretler sürecinde eşlerin birebir zaman geçirebilecekleri etkinlikler ve toplu olarak yapılacak kültürel gezi ve faaliyetler düzenlenir. Yapılan çalışmalar bir konferans ve sergi ile daha geniş kitlelere tanıtılır.
Yılsonu gezisi çerçevesinde, yıl içinde yapılan faaliyetlerle bir televizyon programı hazırlanır.
Proje bitiminde yapılan çalışmaların bir kitap haline getirilmesi
Temalar:
Ben kimim
Ailem
Yaşadığım yer
En sevdiğim yemek
En sevdiğim şarkı
En sevdiğim şiir
En sevdiğim tarihi mekan
En sevdiğim cami
En sevdiğim spor
En sevdiğim müzik aleti
En sevdiğim fıkra
En sevdiğim dini bayram
En sevdiğim yazar
En sevdiğim lider
En sevdiğim kitap
Düşündüğüm mesleğim
Gitmeyi hayal ettiğim ülke
Dünyada değiştirmek istediğim şey
Ben öğretmen olsaydım
En sevdiğim oyun
PROJE SAHİBİ
Zübeyda GÜNERİ
Moritanya Maarif Kız Okulları Müdürü
zubeydeguneri473@gmail.com
Adres:
Küçüksu Mahallesi Yalnız Selvi Caddesi Asma Sokak No 8 Rasathane/Üsküdar/İstanbul
Telefon
0216 332 8375